Sila Klik Di Sini Untuk Tebus Hadiah Anda!

Rakyat Jelata


Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah beerti akulah yang terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh di antara kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diriku sendiri. Jika seseorang itu hanya dapat berdakwah apabila dia sempurna, pasti tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan..

Saturday, November 6, 2010

Kau Duakan Cintaku


Apa yg kau banggakan dari dia?

kau belum tau semuanya.
sedangkan padaku, 
kau tau apa saja, semuanya.

Syg, kesalahanmu saat ini
 tak bisa ku bendung lagi.

sungguh aku kecewa.
mungkin aku 
tidak cantik seperti dia.
tp satu yg boleh 
kau lebihkan dariku.
“kau dekat denganku, 
ku terbuka,
 tak sedikitpun hal
 yg luput dari kejujuranku, 
dan telah kau ketahui
 semua pun tak hanya dariku.”

apa bandingnya dengan
 pengetahuanmu tentang dia?

kau terlalu cepat tergoda.
hanya sepatah 
kata indah saja
 kau sudah terbawa asmara.
seulas senyum 
kau terima 
dengan hati penuh gembira.
dan dengan separuh kalimat
 cinta syg nya saja 
kau sudah bisa menyayanginya.

Syg, 
aku merindukanmu saat ini.

aku ingin dikau
 tak lagi menyapanya.
namun itu hanya
 kata-kata sampah bagimu.

karena kau tak lagi memilihku,

aku anggap saja hatimu
 mudah teracuni oleh 
rayuan serta penampilan.

dibalik semua diammu,

didalam kata setia,
dan dipangkal janji manismu,
serta perhatianmu,
kau buruk menilaiku.
kau anggap remeh karma.
kau anggap tiada hukum cinta.

“terserah kau nk ckp apa!”

pasti kata itu yg kini 
keluar di ujung 
pangkal lidahmu.

huhh, kau kira
 aku akan menyerah?

menyerah dan berhenti
 mengejar kisahku 
yg dahulu denganmu?
indah tak terkalahkan
 pelangi dan lautan.
TIDAK AKAN!
selama kau berjalan bersama dia,
 hukum karma tetap berjalan.
walau itu perlahan,
 suatu saat nanti pasti datang.

I Love You Forever.
catatlah pada buku harianmu!

dengan huruf tebal dan besar.
serta tanda petik
 yg jelas terpapar.
“AKU PASTI KAU
 KEMBALI SUATU SAAT NANTI”



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...