Sila Klik Di Sini Untuk Tebus Hadiah Anda!

Rakyat Jelata


Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah beerti akulah yang terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh di antara kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diriku sendiri. Jika seseorang itu hanya dapat berdakwah apabila dia sempurna, pasti tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan..

Friday, September 16, 2011

Bahagia Ini Seketika Cuma



Hidup ini..
penuh dengan dugaan
dugaan yang xtercapai dek akalku
setiap manusia x sempurna
dalam sedar atau tidak
kita melakukan kesilapan
besar atau kecil kesilapan itu
mungkin apa yg berlaku 
sudah tidak boleh diubah
tapi diri sendiri masih boleh berubah
berhenti dari melakukannya bila tersedar
meninggalkan apa yg patut ditinggalkan
apakah aku xberhak diberi peluang?
peluang untuk membahagiakanmu
menghargai kehadiranmu
disetiap ketika dalam hidupku
sesungguhnya hanya Tuhan yg tahu
betapa aku menghargai kehadiranmu
sejak kali pertama kau hadir
ku ingin kau tahu
mungkin berat untuk kau menerima 
apa yg berlaku
tetapi
lebih sukar lagi bagi aku yg menanggungnya
derita dibayangi kisah silam
ku harap kau memahami
hanya Tuhan bisa mengerti
apa yg tersimpan dihati
sesungguhnya aku lelah
bukan kerana aku lemah
namun kerna aku sudah tidak mampu menahannya
lelah bermain dgn hati dan perasaan
lelah bermain dgn kekecewaan dan kekeliruan
lelah bermain dgn tangisan dan air mata
manisnya pertemuan hanya seketika
tetapi
pahitnya perpisahan selamanya dirasai
apa aku tidak berhak untuk merasa bahagia?
namun..
andai ini takdirnya
maka aku redha dengan ketentuanMu..
Terima kasih Tuhan..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...