Sila Klik Di Sini Untuk Tebus Hadiah Anda!

Rakyat Jelata


Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah beerti akulah yang terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh di antara kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diriku sendiri. Jika seseorang itu hanya dapat berdakwah apabila dia sempurna, pasti tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan..

Tuesday, September 13, 2011

Sukarnya Mendidik Nafsu


ALLAH... 
Sukarnya mendidik nafsu 
Yang sentiasa ingin 
Membawaku jauh dariMu ALLAH... 
Gusarku memikirkan apa yang perlu kulakukan
tatkala begitu sukar' untukku melawannya  
ALLAH.. 
ku tahu aku hanyalah hambaMu 
yang hina lagi menjijikkan
dengan dosa-dosa yang kulakukan 
sama ada sedar atau tidak namun,
ya ALLAH.. 
dalam sudut jauh hatiku 
aku ingin menyintaiMu merinduiMu 
dalam setiap saat hidupku 
yang tidak tahu bila tamatnya  
ALLAH.. 
aku takut 
aku takut aku berada jauh dariMu
dugaan godaan dunia 
termasuk nafsu yang menggila
ingin menguasaiku amat menguji imanku
ALLAH... 
terkadang seperti mahu saja
aku rasa cemburu dengan malaikatMu 
sentiasa beribadah dan taat padaMu
tergelakku sendiri
bila akal yang suka fikir ini
memikirkan perkara yang entah apa-apa 
ALLAH.. 
siapalah aku dalam pandanganMu 
adakah aku berada dalam pandanganMu
atau Kau telah berpaling 
dari melihat hambaMu yang hina ini 
ALLAH..
janganlah Kau murka padaku  
ALLAHURABBI..ALLAH..ALLAH... 
Ampunkan dosa-dosaku 
dosa kedua ibubapaku
dosa keluargaku
dosa guru-guruku
dosa sahabat-sahabatku 
dosa sekalian muslimin musilmat 
termasuk golongan beriman sebelum kami
amin yarabblalaminn..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...